Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

lördag 13 mars 2010

På fyllan

Först satt vi på krogen och drack. Sen satt vi i parken och drack tills vi såg solen. Då var det bara du och jag kvar. Vi kände inte varandra. Du var ung och cool. Jag blev för full för att gå ända hem men vi såg en igelkott på vägen. Du sa att den såg ut som en citroën, en sån där gammal. Från sextitalet. Du älskar allt från sextitalet. ”Jag är från sextitalet” sluddrade jag – försökte vara kokett. ”Du ska hem till mig och spy”, svarade du. ”Eller spy i gräset”, sa du när du tänkt efter. Du bodde i kollektiv. Du satte en hink bredvid sängen. Jag spydde inte en enda gång och vi älskade inte. Jag var för packad. Men vi låg sammanslingrade som två reptiler, hela natten, och din hud var kall och hård.

Det är första och enda gången jag blivit full. Jag är rädd för att förlora kontrollen. Nu bor vi i ett miljonprojektshus i en utkant. Det är från slutet av sextitalet. Du är från sjuttitalet och har helt andra idéer som du skänker mig varje dag. Dina famntag är som skiffer.

(Utmaning: skriv om ett lyckat misstag)

4 kommentarer:

  1. :-)

    Älskar igelkotten

    OK, jag ger mig. Skiffer?

    SvaraRadera
  2. Ah, men då så.. Måste borsta upp min mineralkunskap :-D

    SvaraRadera
  3. Älskar första delen och den sköna rättpåframheten :-) , tycker om andra delen. Skiffer landade inte hos mig, men ska kolla efter uppslag hos Anna :-)

    SvaraRadera