Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

onsdag 26 augusti 2009

Utmaning 238 - Beroende

Besinningslöst besatt. Klyva dagen utan puff? Klockan går. Den klämtar för dig, Ann. Var är du? Jag behöver bara litet, litet från dig, så är jag tillfredsställd. Litet, litet. Det räcker med ett ord.

Begärets brutalitet. Abstinensens fasor. Ransonerar: får bara gå in och kika en gång i halvtimmen om puffen är där. Det är den inte. Skriver fyra sidor gallimatias till mig själv. Hamstrar rondeller, snäckor, gubbar som plockar äpplen. Allt man kan skriva om. Men det viktigaste saknas. Den lilla puffen. Ordet från Ann.

Bitterljuva bot: Klockan elva är den där, när hoppet redan är ute och vuxenplikterna tornat upp sig. Fem vackra bokstäver: b-e-g-ä-r. Lättnadschocken är för stark. Kan inte tänka längre. Kan bara erkänna: besatt.

(Utmaning: skriv om ett begär)

7 kommentarer:

  1. Härligt beskriver, vilken fasa att vi är så besatta i vår Puff att dagen har svårt att vakna utan den ;-)Du får det verkligen att låta som ett galetbegär.

    Sorry men den var inte självupplevd men jag tar det som en fantastiskt bra komplimang-

    SvaraRadera
  2. skitbra! kul! och tack för din värmande kommentar.

    SvaraRadera
  3. Satt som en smäck, brukar läsa Puffen innan jag åker till jobbet för att ha något att fundera på under dagen. Men icke idag. Bra skrivet.

    SvaraRadera
  4. Roliga formuleringar, o jag är benägen att hålla med. Lika nyfiken varje dag: vad ska vi skriva om idag, då?

    SvaraRadera
  5. Mycket bra beskrivet.Vi är nog lite besatta av puffandet.

    SvaraRadera
  6. Och jag som gick upp extra tidigt i morse för att hinna med puffen i lugn och ro innan jobb kallar. Nog är vi besatta alltid!

    SvaraRadera
  7. Härliga och ärliga ord av en besatt. Här kommer en verklig utmaning, prova att hoppa över en dag bara för att se hur det känns. På morgonen är det inte så svårt, men att inte gå in och kika ens på kvällen... omöjligt - om inte internet har lagt ner förstås.

    SvaraRadera