Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

torsdag 13 januari 2011

Flisan

– Vad är det där?
– Äsch. En flisa i framtanden. Det hände idag.
– En flisa! Du har knappt någon tand kvar. Nu går du väl ändå till tandläkaren?
Tystnad.
– Hör du! Gör slag i saken och gå till tandläkaren!
– Jag är så fattig...
– Du har pengarna du ärvde.
– Dem skulle jag ha i stället för pension. Du vet, så att inte inkomstklyftan mellan oss blir ännu större när vi är pensionärer.
– Jag vet. Men ibland kommer tillfällen när man måste nagga på förmögenheten...
– Älskar du mig inte längre?
– Jag älskar dig mer än någonsin.
– Jag har bokat en tid i morgon men jag vet inte hur man tar ut fondpengar.
– OK. Här har du ett par femhundringar. Det måste räcka till första besöket. Sen får vi se.

(Utmaning: skriv om att manipulera)

6 kommentarer:

  1. Värre manipulationer kan man ju tänka sig ...Lilla snuttan! (Som foxy sa;)

    SvaraRadera
  2. Tack för din fantastiskt utsökta uppföljníng på storyn!

    SvaraRadera
  3. Mm, smart. En försiktig manipulation!

    SvaraRadera
  4. Ja, illa att ta av andra när man har själv! Bra story!

    SvaraRadera