Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

fredag 5 februari 2010

Jag är Utmärkt!




Inom loppet av några dagar har jag fått en utmärkelse från två kvinnor jag beundrar och respekterar: Malix, som nyligen kommit ut med sin första bok, och Ann Ljungberg, författarcoach och altruist, personen bakom Skrivpuff - dagliga skrivarutmaningar på nätet.

”Kreativ blogger” heter utmärkelsen och när man tar emot den, ska man ge den vidare till sju andra bloggare samt berätta sju mindre kända saker om sig själv. Sånt här brukar jag aldrig pyssla med men det kändes uppfordrande att få utmärkelsen från två håll, så jag skickar den vidare först och främst till:

Lillemor, Skrivpuffs lysande stjärna,

samt utan inbördes ordning till Drumalex, Miss G, Mårten Edman Ipsedromos, Skimmer, Chranna, Zim och Anna

Det var det. Så var det sakerna om mig själv:

Alla vet inte...
att jag är fysiskt feg men en gång för några månader sedan försökte hålla fast en inbrottstjuv som jag tog på bar gärning

att jag liftat till Paris och hem igen utan att ha med mig några skor (då var jag ung)

att jag vunnit Jeopardy fyra gånger (alltså inte fyra veckor, utan fyra program)

att jag känner en man som har tre bröstvårtor

att jag brukar glömma att tvätta fötterna när jag duschar

att jag en gång spontanliftade genom halva Sverige för att söka upp en författare vars böcker jag tyckte om och att jag fick stanna och blev kvar i tre dagar

att jag är med i Republikanska Föreningen

Så. Nu vet ni allt. Och jag tackar än en gång Malix och Ann!

2 kommentarer:

  1. åh, nu blev jag faktiskt lite rörd! :)

    SvaraRadera
  2. oj - TACK! jag som ramlat ur skrivargängorna så... detta blev verkligen en uppmuntran!

    SvaraRadera