Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

tisdag 18 december 2012

Vakna upp - en triptyk

I drömmen har jag många nycklar, många lås, ingen kombination av dem passar. Uppvaknandet är nära. Drömmen är behaglig eller otäck – den är lika verklig som min tunga, som jag nu placerar lätt mot en istapp. Är uppvaknadet nära? Jag ska dricka många såar vatten, jag ska dränka många kilo krut innan jag vaknar upp till min sanna natur. I drömmen har jag många nycklar. Är en av dem den som leder rätt? Måste jag använda alla nycklar? Det kommer att ta eoner.

^^^^

Alla låsen till alla drömmars salar var ingenting mot det sista låset, ty först när du dyrkat upp det sista låset blev du varse att drömmen, totaliteten av alla drömmar, varit sann.

^^^^

Före upplysningen bär jag ved och hämtar vatten.
Efter upplysningen bär jag ved och hämtar vatten.”
(för mig okänd zenmästare)

(Utmaning: skriv om att vakna upp)

2 kommentarer:

  1. Måste man låsa upp allting? Det är en bra fråga. Jag gillar det här. Fast jag vill ha svaret också. Men svaret kanske står här?

    SvaraRadera