Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

måndag 18 april 2011

Inga-Britt

Som du hänger ihop. Är det för att du själv hänger ihop som du är observant på det som inte gör det? Kamratanda och nepotism i svensk förvaltning. FN:s sönderfall under Ban Ki-Moon. Jag vill beundra dig men är litet rädd. Är du en omutlig sanningssägare eller ett trotsigt barn som slänger gegga omkring sig?

Nu invänder du att jag jämför dig med ett barn för att du är en kvinnlig toppbyråkrat. Att jag aldrig skulle göra så med en man. Jag nekar. Jag säger:
– Men du finner ju fel överallt där du hamnar. Kan det inte vara någon sorts projektioner?
Du svarar trött och lugnt att det genom hela ditt yrkesverksamma liv har varit ditt jobb att finna fel.

Jag vill att du ska tala om hur du orkar ta stötarna och väntar på att du ska berätta om en liten sommarstuga vid en insjö, kanske i Småland. Du säger bara:
– Jag håller alltid ryggen rak och hjärnan trimmad.
Och jag beundrar dig.

(Utmaning: skriv om integritet)

6 kommentarer:

  1. Min fundering kring frågan "Är det för att du själv hänger ihop som du är observant på det som inte gör det?":

    Är det för att personen själv INTE alltid hänger ihop som man "avslöjar" andras svagheter?

    Vore skönt om (till synes) starka personer visade lite svaghet, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Har tänkt i samma banor. Beundrar och skräms.

    SvaraRadera
  3. jag har alltid tänk att man ser sina egna brister i andra, utan att för den sakens skull se dem i sig själv...

    SvaraRadera
  4. Den här lilla texten kräver mer än en minutläsning. Jag ska begrunda den ikväll och kanske längre ändå. Bra.

    SvaraRadera
  5. Håller med Kalle. Utan brister verkar människan så hård.....eller?

    SvaraRadera
  6. Gillar ärligheten att hon jämförs med ett barn också ursäkten att hon blir det! Som Kaliwarra skrev, det tog mer en en minut att läsa trots kortheten. Bra!!

    SvaraRadera