Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

söndag 28 juli 2013

Inte att föredra

Klockan slog ett. Vi skulle återsamlas i plenum. Glömsk av allt stod jag i hissen, som vi stannat mellan sjätte och sjunde våningen, och lät mig ätas rå av den burkinske delegaten, en piggögd, kortvuxen man i vältrimmad kostym.

Detta hade väl inte gjort så mycket om det inte vore så att det just klockan ett var meningen att jag skulle föredra den globala styrelsens grannlaga förslag om utfasningen av Seychellerna som programland.

Efter fadäsen blev jag prompt och utan misskund utmanövrerad från den globala styrelsens exekutivkommitté. Burkiniern for tillbaka till Ouagadougou med en fjäder i hatten, utan att höras av vidare. Något annat var kanske inte att vänta men jag närde ett eklatant och egenartat hopp.

Kvar stod jag med skammen. En annan händelseutveckling hade varit att föredra.

(Utmaning: ”föredra”)

4 kommentarer:

  1. Intressant. Förlåt, men jag förstod inte riktigt kommentaren hos mig idag. Förtydliga gärna.

    SvaraRadera
  2. Språket, kontrasterna, storyn! Glad att jag fick läsa.

    SvaraRadera
  3. Länge sen jag var inne och läste hos dig och blev tyvärr lite besviken. Kontrasten mellan rå fakta med ovanliga glosor och den känsliga händelsen i hissen är kanske din avsikt, men för mig blev det lite motsägelsefullt. Jag hade velat få en smak av hennes känsla men den uteblev.
    Din fantastiska förmåga att berätta oförglömliga historier är i alla fall lika imponerande som vanligt.

    SvaraRadera
  4. Hoppsan kerstin! Man ska inte stanna hissar om man har viktiga föredrag att föredra.

    SvaraRadera