Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

lördag 12 februari 2011

Njuta enkelt

– En enkel livsstil är ju det senaste. Väldigt gångbart. Att lägga beslag på litet marknadsandelar där...
– Enkel livsstil? Jag har en enkel livsstil. Jag lever på cigarretter och vin.
– Jag med. Men för mig blir det ostron och skumpa. Om vi återvänder till diskussionen: Enkelt. Ekologiskt. Återanvänt.
– Usch. Jag känner svettlukten.
– Okay, då. Enkelt. Ekologiskt. Vad mer?
– Närproducerat?
– Närproducerat. Jag ser en ask, en liten ask, i returpapperskartong.
– Liten ask? Svindyrt.
– Svindyrt. Storleksordningen tvåhundrasexti kronor kilot. Och så knölar vi in vårt gamla knäckebröd där...
– Fast vi måste ha sesamfrön på!
– Med sesamfrön. Och så kallar vi det ”Enkel njutning”...
– ”Njuta enkelt”!
– ”Njuta enkelt”. I handstil på kartongen.
– Och så får överklassen njuta detta, de som vet att det enkla är inne.
– Medan de fattiga stackarna får klara sig med vårt vanliga knäcke för en tiondel av priset.
– För enkelhet!
– För enkelhet!

(Utmaning: skriv om enkelhet)

10 kommentarer:

  1. Du får jobbet. Som marknadsassistent.

    SvaraRadera
  2. Håller mig nog till cigg o vin i så fall. Svettluktande knäckebröaskar...

    SvaraRadera
  3. Texten är rolig, men knäckebrödet lockade inte mig iallafall :)

    SvaraRadera
  4. Dialog med finess.

    Tack för din kommentar hos mig. Jag har haft "rätt körigt" ett tag men nu hoppas jag kunna hinna med lite puffar igen. Det handlar förstås inte bara om tid, det måste ju finnas en liten gnutta ork och utrymme för fantasi för att skriva också.

    SvaraRadera
  5. Det värsta är att behöva erkänna... jag faller för sådant ibland. Just knäckebröd ;)

    SvaraRadera
  6. Det sjuka är ju att det lika gärna skulle kunna funka.
    Ibland köper man ju sylt eller nått annat dravel för halva lönen.

    SvaraRadera