Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

måndag 13 juli 2015

Två skrivövningar

Enormt
1. Ta en valfri text av egen hand, gärna i digitalt format.
2. Sätt in adverbet ”enormt” framför varje adjektiv.
3. Läs texten.
4. Dra slutsatser.

Världen*
1. Skriv tre meningar som alla börjar: ”Världen är...”
2. E-posta dessa meningar till mig (länk till min e-post finns på min profilsida) och invänta ytterligare instruktioner per e-post. Jag kommer inte att inkräkta på din integritet.

*den andra skrivövningen – som är mycket bättre än den första – har jag snott av Eva Lejonsommar.

2 kommentarer:

  1. :-D! Meningar kommer inom en snar framtid till din e-postadress.

    SvaraRadera
  2. HAHAHA! Den första övningen, snart i en puff nära dej;-)

    SvaraRadera