Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

tisdag 27 september 2011

En award...

... en Rosenaward, närmare bestämt, kom till mig från Anitha Östlund, som hittas på Novellbloggen. Hon är skrivpuffare liksom jag, och liksom de tre jag skickar awarden vidare till. Men först svar på två frågor som följer med awarden:

1. Varför började du blogga?
För att jag tack och lov hittade till Skrivpuff. För att göra skrivövningarna där och kunna dela dem med andra är det praktiskt att ha en blogg. Alltså skaffade jag en - den som du läser nu.

2. Vilka bloggar följer du?
Förutom diverse skrivpuffarbloggar följer jag egentligen bara en - Mårten Edmans ipsedromos. Det var länge sedan den var aktiv.

Mer eller mindre avsomnade som bloggare är också de tre jag skickar awarden vidare till:

Först och främst Putti Kraftlös, a.k.a. Lillemor Johansson, för att hon är en briljant författare, punkt slut. Så Chranna för hennes dolska humor och vakna öga. Slutligen, för att de sista ska bli de första, Y för hennes idoga sökande efter autenticitet.

Nu! Ni tre! Vakna upp! Börja puffa! Jag finns här och längtar!

marmoria, a.k.a. Maria Vernersson

4 kommentarer:

  1. Håller fullkomligt med!
    Jag saknar Y:s fantastiska poesi, och Putti Kraftlös texter.

    SvaraRadera
  2. TACK Marmoria!
    Jag såg den först nu! Tappade bort lösenordet till min blogg, och sen tappade jag skrivkraften, men jag tror den har återvänt nu i mörkret! Och nu är det bara fyra dagar kvar tills det vänder!

    SvaraRadera
  3. Jag är vaken! Och Putti Kraftlös med, om jag förstått saken rätt! ;)

    SvaraRadera