Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

måndag 23 maj 2011

Jesu sanna familj

När jag var barn och vi begravde fåglar skulle jag alltid vara präst. Om jag var ensam var jag präst i alla fall. Jag var ofta ensam. Gick upp i studier av Stalin, Hitler och Gandhi. Skrev listor med deras för- och nackdelar. Hur många barn har inte begravt fåglar?

Jag ville leda och fick göra det. Mer än det – jag ville att mitt liv skulle vara stort, utspela sig på de glättade tidskrifternas framsidor. Jag var av ett sådant format, det kände jag. Jag kände det när jag skapade min kyrka, som var öppen för alla. Jag var inte religiös, jag var över religionen själv. Vissa kallade mig Gud. De vita jungfrurna flockades omkring mig, min delikata uppgift var det att skåra dem öppna när de var mogna. De tackade mig gråtande för deflorationen och ibland fick det göras igen. Deras mjälla skinkor. Deras doftande vaginor.

Allt detta och mycket mer gjorde jag förstås helt utan att vara under köttets herravälde, nej, andens var mitt herravälde och som en fader vårdade jag mig om mina barn.

Och jag är Jesus. Det är jag. Det har varit känt bland bröderna i sju år och elva månader. Jesus Kristus är inkarnerad i mig och jag tog hand om mina lamm, ända tills militären knackade på dörren. Då sade jag åt de mina att bita sönder ampullerna de bar i en kedja om halsen. Att leda är ett grymt uppdrag. Min egen ampull hade jag glömt på handfatskanten i mitt privata residens. Därför sitter jag nu här. De kommer att få tag på mig. Allt är ödelagt runtomkring. Det kostar stor ansträngning att hålla ryggen rak.

När åtta år gått till ända skulle vi lyftas alla, hela den stora Familjen, Jesu sanna Familj, till att sitta på Gud Faders högra sida och döma våra vedersakare. Det var inprogrammerat. Men Satan, världshärskaren, hackade programmet och tog över domedagen. Därför alla dessa ansikten förvridna av cyanid. Mina älskade barns ansikten, förrådda och offrade bara en månad före Segerns dag. Jag ritar över dem heliga tecken med min hand. Jag skulle ha en revolver här. Nu rämnar portarna. Jag går in i tystnaden. Alla ska se att jag är Jesus. Inte en fågel faller till marken utan att jag vet om det.

(Utmaning: skriv om något tvivelaktigt)

4 kommentarer:

  1. som att läsa en övertygad galnings tankar...läskigt och mycket bra

    SvaraRadera
  2. Underligt hur du så underlikt lyckas gestalta ett vidunder så vidunderligt . . .

    SvaraRadera
  3. Du lyckas övertyga mig så starkt att jag undrar om det är sant eller inte.

    SvaraRadera
  4. Mycket skickligt att först få mig att tro att det handlar om en helt vanlig typ sedan vända det till att vara en fullkomlig galning.

    SvaraRadera