Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

torsdag 13 augusti 2009

Utmaning 225 - flod, fingerblomma, flygande, fosfor, fraktal


Här kommer de flygande. De nuddar lätt vid flodens yta med sina späda fötter. Vi vattenvarelser vågar bara viska. Av rädsla för upptäckt gömmer vi oss invid forsens stenar. Där vatten möter sten uppstår naturliga fraktaler. När vi betraktar dem försvinner tiden. Naturen är form och mönster, orsak och verkan. Det begrundar vi. Solblänk i ytan som av vit fosfor. Dagen står stilla i rättmätig vila invid flodens lilla fors. Vi är inte längre rädda. Vi är konstnärer, för vi betraktar.

(Utmaning: skriv fem favoritord på F och en berättelse där minst två av dem ingår)

7 kommentarer:

  1. Fantastiskt...vad annars. Lärde mig ett nytt ord...fraktaler.

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar om "min katt-story". Jag vet, borde ha skrivit lite mer om katt-livet.

    Ovanligt att nämna fosfor och fraktal som favoritord på "F". Gillar det. Du har ett fint språk och härlig rytm i din poetiska lilla berättelse. Bra!

    SvaraRadera
  3. Vad poetiskt ooch vackert! Jag står vid floden och betraktar även om jag inte är konstnär!

    SvaraRadera
  4. Fantasifullt, poetiskt, exakt och vackert, precist antal ord som behövs och inte fler än så, snyggt! Tack för att jag fick läsa! Och bra ord på F: fina.

    SvaraRadera
  5. "Vi är konstnärer, för vi betraktar. " Mitt i prick, väldigt vackert. Jag gillar hela texten för den ger mig en härlig känsla. Inledningen är vackert fångande. /Betty

    SvaraRadera