Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

måndag 20 augusti 2012

Värre

Det bar sig inte bättre än att jag fattig, kall och krank tillskansade mig en limpa i brödaffären. ”Det var värre det”, sa landsfiskal'n, lät skära av mig vänstra tummen.
Sen hampade det sig så att jag blev tagen på gatan, misstänkt för lösdriveri. ”Har du något arbete?” röt landsfiskal'n och jag slingrade mig inte så duktigt. ”Det var värre det”, sa domar'n och såg till att jag vart avskuren örona.
Sen var det inte mycket med mig. Jag gick med mina plågor till min syster, som satt på socknen. Ingen annan var hemma på fattigstugan. Jag våldtog henne i min nöd men blev påkommen förstås. ”Det var värre det”, sa domar'n och satte oss båda på tukthuset i evinnerlig tid. Här är hårt arbete men också vatten och bröd. Det kunde ha varit värre.

(Utmaning: skriv om något värre)

5 kommentarer: