Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

tisdag 24 november 2009

Utmaning 328 - Tre svåra frågor

"Hur har du råd?" är den första frågan. Den brukar ställas av vänner som får en inblick i hur litet pengar jag har och besvaras efter humör. Ibland säger jag "I get by with a little help from my friends" och det är sanningsenligt. Häromdagen fick jag till exempel en länge efterlängtad SodaStream av en kär vän. Den skulle jag inte ha haft råd med själv.

Den andra frågan är: "Har du inte tråkigt?" och brukar ställas av vänner som inser hur litet jag gör. Faktum är att jag inte har särskilt tråkigt. Jag har förlorat förmågan att ha tråkigt. Om jag får tråkigt, tänker jag, och då brukar tråkigheten gå över.

Den tredje frågan är: "Men vad gör du hela dagarna?" och brukar ställas av vänner som inser att jag inte tittar på teve. Den frågan svarar jag svävande på. Dagarna går fort. Jag är läs-, skriv- och stickkunnig och jag äger ett staffli samt en halv hund. Ingen kan ha tråkigt då.

(Utmaning: Skriv om de tre vanligaste frågorna du brukar få om din livsstil)

5 kommentarer:

  1. Känner igen frågorna. Anser också att dagarna går fort, fast jag inte har jobb. Jag tyckte att dagarna var mycket längre när jag hade ett jobb, som jag inte trivdes med. Nu trivs jag.

    SvaraRadera
  2. Den som rår sig själv har inte tråkigt. Är man dessutom kreativ så har man tillgång till sin fantasi och den som har fantasi har inte tråkigt. På något sätt har saker och ting en förmåga att ordna sig ibland. Man får en oväntad gåva av en vän, en peng i present eller vad det nu är. Rikast är den vars nöjen kostar minst.

    SvaraRadera
  3. jag önskar jag hade ett liv där jag bestämde själv- du hinner ju tänka, så underbart!

    SvaraRadera
  4. Ja visst går dagarna fort och enligt någon sorts relativitetsteori går de dessutom fortare och fortare...
    :)

    SvaraRadera