Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

fredag 11 april 2014

Stor litteratur

Går på snacksjakt i mitt matschakt – också kallat skafferi. Första gången: nöjd med en burk makrill i tomatsås men så snacksigt är det inte. Inget man sitter vid en dator och slafsar med, så gärna. Men det gör jag. Det gör jag och det håller mig glad. En stund. Sen är jag där igen och snokar, trevar, rotar. Till slut slänger jag drastiskt ut alla shoppingkassar med konstiga afrikanska örter och litet annat som ligger för och bärgar två burkar med olika sorters gröna oliver. Halkidiki är godast men jag orkar inte med några kärnor. Slarvigt skvätter jag ut saltlaken ur den andra burken, härskna solrosfrön på tungan – det är dubbelt bråttom nu. Mmmm. En stunds ro och bara några stänk på datorn. Smällar man får ta vid en avtändning. På tisdag ska jag vara både rökfri och lugn. Det ska nog gå. Så här ser min shoppinglista ut:
saltlakritstuggummi 10
ostbågar 2
svenska lantchips 3
sötlakrits 2
Och jag ska sitta instängd hela helgen och bara ägna mig åt att väldigt aktivt inte röka. Inte vara ute och få idéer. Nej. Vara inne och få idéer. Hjälp! Kan man inte sövas de första dygnen?

(Utmaning: grön)

1 kommentar: