Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

tisdag 1 april 2014

Det som hände på badstranden

Det var Jerker som började. Inte utstuderat långsamt, men långsamt, började han kasa ner badbyxorna. Han förklarade efteråt att ”snorren hade ropat på honom” eller något sådant och att han motståndslöst låtit händerna glida ner utefter låren och badbyxorna hade följt med. De föll som en volang omkring hans fötter och han steg ur. Jag har ofta drabbats av hans maskulina skönhet men nu såg jag den för första gången tydligt, när alla såg. Jag andades in. Betraktade honom kärleksfullt och förstod att det handlade om frigörelse. Eftersom jag bara hade ögon för honom fick jag först efteråt veta att han fått följeslagare. Två killar i sällskapet närmare stranden hade ”som i trance” följt Jerkers exempel och gjort sin nakenhet synlig. Alla var överens om att det varit en ”ljuvlig upplevelse” eftersom utspelet varit helt utan självmedvetande, utan posering – ja, helt enkelt inte hade varit ett utspel, utan mer som ett samtal mellan killarna och deras inre. De stod ett tag utan badbyxor. Sen tog de dem på sig igen. Jerker var omtumlad efteråt och litet rörd. Jag föreslog att han skulle prata med de andra två men han var för blyg.

(Utmaning: bildutmaning idag, bildkälla: http://www.flickr.com/photos/cesar-pics/10852559013/sizes/z/in/photostream/ )

5 kommentarer:

  1. Söt berättelse eller extremely disturbing. Fast mest söt.

    SvaraRadera
  2. Fantastisk text. Mångbottnad.

    SvaraRadera
  3. Fantastisk text på så många sätt. Roligt :)

    SvaraRadera
  4. När jag såg bilden tänkte jag att den kan ingen skriva något vackert om. Du kunde så klart. Wow.

    SvaraRadera