Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

fredag 27 augusti 2010

Vid vägens slut

Du svepte inte gången med palmblad där jag gick. Du räddade mig inte från hydrans många käftar. Och när jag kom till din källare var äppelsaften slut. Men du tillät mig att välja vilken väg som helst till dig. Du väntade, fast jag ödslade min tid på många påfund. Och när dagen kom och jag var framme var din mun så sval och mjuk och hård och kryddad med lavendel.

(Utmaning: skriv om att få tre önskningar infriade)

4 kommentarer:

  1. Fint men jag undrar om jag tänker i rätt bana när jag tror att det handlar om döden? Kanske bara för att jag nyligen läst Boktjuven.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker om inledningen; den lakoniska krocken mellan palmblad, hydra och äppelsaft. Och sen tycker jag om fortsättningen också. Kryddad med lavendel. Ja, så klart.

    SvaraRadera
  3. Mustigt i början och sedan till slut framme vid en mun som är sval, mjuk och hård. Kryddad med lavendel!?

    SvaraRadera