Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

lördag 28 augusti 2010

Ny morgon

Vaknar med ansiktet i din stora armhåla, som en skatunge i boet. Du rakar dig aldrig och luktar aldrig svett. Är snäll. Omfamnar mig med ens. Dina svala fingrar mot min rygg. Jag vet att du inte egentligen är riktigt vaken, att du svarar på reflex. Jag söker din mun fast min smakar ruttna smultron. Du brukar säga att det inte märks. Att jag alltid är fräsch i munnen. Jag vill smyga upp. Gå till badrummet och punktstäda. Utvalda kroppsdelar. Vara din barndoms somrars all lenvädrade tvätt. Smyga mig intill som lätt, lätt dimma men du håller mig redan i en sömnig bensax. Det är väl så här det ska vara idag. Sunkigt, solkigt, nattståndet, ömt. Morgonen med dig som alltid är ny. Inte ens idag kan jag säga vem det blir som går upp och gör kaffe; om vi nånsin kommer upp.

(Utmaning: skriv om ett uppvaknande)

5 kommentarer:

  1. ååå vad mysigt allting låter.
    Avis singel i tre år är för länge....
    Bra text vart lite funderingar

    SvaraRadera
  2. Tyckte om. Särskilt fram till bensaxen. Allra mest:
    "Jag vill smyga upp. Gå till badrummet och punktstäda. Utvalda kroppsdelar. Vara din barndoms somrars all lenvädrade tvätt."

    SvaraRadera
  3. Håller med Escargot. Vill vakna så.

    SvaraRadera