Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

onsdag 25 november 2015

Ung och stolt

ung och stolt juvensis et magnificus sjunger Eva Dahlgren och vi far genom natten ford transit delar tuggummi i långa strängar växelspaken kladdig av våra misslyckade försök att hålla den klibbiga tråden vid liv juvensis et magnificus du får inte säga nånting nu du får inte säga att det är som en navelsträng det förstör allt det förstör allt som du pratar vi ser ut som lady och lufsen när mötande bilars lyktor lyser upp styrhytten juvensis et magnificus och vi är ute på ett uppdrag men det spelar ingen roll vilket uppdrag det är bara vi slipper sitta utan syfte i den sega natten ja natten är seg som tuggummi och vi är dåliga på det vi gör men det märks inte i natt du kör som de kör i filmer ibland liksom vickar på ratten fram och tillbaka hela tiden du gör så jämt en gång försökte du öppna det där där luftfiltret sitter med en bordskniv för vi har ingen verktygslåda juvensis et magnificus vi har ingen verktygslåda och alla tycker att det är ditt fel för du är kille du är kille och jag är kreativ och det är lite mobbningsstämning mot dig för att du är udda kanske och inte har någon sångröst det skulle vara en med sångröst egentligen men vi hittade bara dig och jag skäms för oss hela tiden på turnén skäms jag för oss så mycket så att jag inte är kreativ längre och jag är inte snäll mot dig det är jag inte juvensis et magnificus nej nu sjunger hon titta på mig strålkastare lyser upp oss lady och lufsen på kamikazeuppdrag nån dag säger någon hur dåliga vi är och då kommer jag att dö måtte det bli snart. Dö.

(Utmaning: ”Stolt”)

5 kommentarer:

  1. Den där klaustrofobiska stämningen i att vara ung.

    SvaraRadera
  2. Mmm... växelspaken...lady och lufsen... kamikazeuppdrag... bra...

    SvaraRadera
  3. Ford Transit...Bilen satte stämningen.

    SvaraRadera
  4. Som en lång utandning. Skitförtjust i den här typen av flöden, när dom fungerar (som här, syster!) så är dom som en fin ström. Rytmen, klangen, omkvädet och hur det slutar. Bugar.

    SvaraRadera