Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

söndag 31 januari 2010

Drömmen

Dagarna, de går. Varje dag en ny chans, en ny utmaning. Det är min tröst: att i morgon, så... Kanske. Kanske att jag får till det. Som om det vore troligt. Jag väntar, varje gång lika full av iver, och så kommer den och jag kan inte bemästra den. Ramträff efter ramträff. Fnuttigt, fjuttigt, fegt. Det är för sent när jag skickar iväg den och plötsligt inser hur jag skulle ha gjort. Det är för sent redan när jag slår till och inte använder hela mig.

Jag fantiserar inte om mästerskap. Jag fantiserar inte om en serve på 248 kilometer i timmen. Jag fantiserar om att få till en träff där jag känner ner i knäna att den var rätt. Jag fantiserar om att inte nöja mig med mindre än jag är mäktig. Om att inte vara så slö.

Den kommer och jag glömmer allt jag lärt och beslutat. Den kommer och jag är inte beredd, fast jag väntat i snart ett dygn. Fast jag lovat mig själv att i morgon, så... Svedan i kroppen efteråt, av att ha försuttit ännu en chans. Dagarna: försöker peppa mig själv. Om nätterna drömmer jag om Andy Roddicks aggressiva baslinjespel. Han kommer också alltid tillbaka.

(Utmaning: skriv om att träffa rätt)

5 kommentarer:

  1. Aaah. Perfekt. I alla delar p-e-r-f-e-k-t.

    SvaraRadera
  2. Jag är inte inne så mycket i tennis. Var t.o.m. tvungen att slå upp Roddick ;D
    Så kände mig lite vilsen i texten. Fattade inte vad du ville få fram. (men det är väl bara jag)

    Bla begrep jag inte "Den kommer och jag är inte beredd, fast jag väntat i snart ett dygn"
    Väntar man så länge för ett perfekt tennisslag?

    Förresten tack för alla dina inlägg hos mig. Efter 3 månader i puff-världen har man blivit kommentar-junkie.

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte heller så mycket om tennis, men jag ser ditt perfekta skrivande som tydligt speglar vad du gör.

    SvaraRadera
  4. Din text kan väl handla om mer än tennis? Det är ju det som är så kul med att skriva. Någon tolkar ens text helt annorlunda än det man menar. Tennis? Jag som tolkade in någons tillkortakommanden i livet. Rätt eller fel? Livet kanske är som tennis? Livet är tennis! De flesta gånger slår man ut eller i nät, men någon gång får man faktiskt in ett serve ess. Då känns det likadant som när jag träffade min fru.

    Snyggt skrivet, bra röst, bra rytm.

    SvaraRadera