Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

tisdag 3 mars 2009

Utmaning 62 Extrautrustad

Det var min väninna som bävande och i hemlighet visade mig annonsen, som hon klippt ut ur en kvällstidning. "Bli hermafrodit över en natt!" stod det. Jag var inte inkännande och lyhörd.
- Men då skulle du ju ha snopp!! sa jag.
Hon nickade bara. Andlöst.
- Är du någon sorts transperson? frågade jag.
- Nej, jag vill ha båda, viskade hon.
- Du fattar väl att du inte kommer att kunna befrukta dig själv?
Jag förstod redan hur det skulle komma att bli. Jag skulle bli tvungen att följa med henne. Vissa människor vill dela sina intimaste upplevelser med andra.

Kliniken, i alla fall väntrummet, gick i oxblod. Oxblod, trärent och vita orkidéer. Ingreppet skulle ta ett tag. Det är svårare att göra en snopp än en snippa. Jag slog mig till ro med ett av klinikens marknadsföringsmaterial. Glättat papper och många sidor. Det gick upp för mig att de verkligen inte bara höll på med genitalier. Jag fann mig mer och mer engagerad. Spontant reagerade jag med viss hänförelse på att få ett extra bröst inopererat mellan mina två befintliga. Jag försökte utröna varför men gick bet. Så, på sista sidan, hittade jag mitt öde, min chans:

"Få äntligen ögon i nacken!", stod det.

Nej. Jag är inte paranoid. Men jag vill gärna kunna ha sikten klar åt alla håll när jag petar mig i näsan. Dessutom är jag ibland bisittare åt min åldrige far när han jagar älg.

På torsdag skall jag få min operation. Jag har bara råd med ett öga. Ett blått ska det bli, inopererat i hårfästet. Jag föreställer mig att kanten av hår - jag är kortklippt - ska rama in det snyggt, som ett stort och buskigt ögonbryn.

(Utmaning: Skriv om en kroppsdel som du - eller din påhittade person - skulle vilja ha fler av)

4 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt underlig klinik:-)!!

    SvaraRadera
  2. Alltså jag får lite rysningar av klinikbeskrivningen, det luktar på något vis död snarare än berikat liv.
    Kan du sätta in bild på bloggen efter op.?

    SvaraRadera
  3. VAd märkligt! för det var precis vad jag tänkte mig! Men nu får det bli en annan kroppsdel, för annars blir det svårt att skriva utan att influeras av din roliga och vassa text! Kram Cissi

    SvaraRadera
  4. hahaa! så kul! så underbart roligt du berättar!

    SvaraRadera